Na této stránce sdílíme medailonky našich absolventů a absolventek, kteří ve své profesi využívají francouzštinu a motivují pro ni i další.
Mgr. Dana Dobšíčková
Naše absolventka Dana Dobšíčková je lektorkou angličtiny a francouzštiny a zakladatelkou soukromé jazykové školy Smiling Snake v Bratislavě. Je finalistkou ocenění Učitel Slovenska 2020. Již v roce 2012 propagovala videokonferenci ve výuce cizích jazyků a vytvořila manuál pro učitele na dálku a o to jednodušší pro ni bylo přejít při uzavření škol na online vzdělávání.
Mgr. Anna Hlavicová
Aktuálně učím na Tyršově základní škole v Brně, kde jsem před 2 roky zavedla výuku francouzštiny jako další možnost výběru 2. cizího jazyka. Před mým příchodem si žáci na této škole vybírali mezi němčinou a španělštinou. Motivaci k výběru francouzštiny podporuji volitelným kroužkem francouzštiny pod názvem Francouzský klub. Žáci tak mají v 6. a 7. třídě možnost vyzkoušet si francouzštinu, poslechnout si, jak tento jazyk zní a rozhodnout se, zda by o francouzštinu měli v 8. třídě zájem. Nedílnou součástí kroužku francouzštiny je také příprava a ochutnávka palačinek!
Mgr. Hana Šimáčková
Hanka Šimáčková je lektorkou francouzštiny a už od roku 2014 se specializuje na online výuku. Zajímají ji technologie a baví jí vyhledávat nejrůznější online nástroje, které zpestřují a zjednodušují práci online lektora. Hanka je autorkou projektu ProfHanka na učení francouzštiny a spoluautorka projektu Digitální_lektoři, ve kterém společně s Ivanou Kudrnovou pomáhá jazykovým lektorům učit online.
Jak jste využila svého studia na KFJ ve své praxi?
Na Katedře francouzského jazyka na PedF v Brně jsem studovala 6 let, z toho jsem 1 rok strávila na Erasmu ve Francii. Přestože jsem si tehdy výběrem svého studia vůbec nebyla jistá, nakonec jsem ho nikdy nelitovala. Lektorství francouzštiny mě chytlo a stalo se mou prací i mým hlavním koníčkem. Během svého studia na Pedagogické fakultě jsem se naučila pedagogicko-psychologické základy, které jsou během studia často podceňovány, ovšem v praxi jsou nezbytností. Naučila jsem se být kreativní, vymýšlet zábavné aktivity, plánovat efektivně lekce, komunikovat se studenty. Na Katedře francouzštiny jsem se naučila perfektně francouzsky, a to na takové úrovni, jaké bych pouhým cestováním a životem ve frankofonní zemi nedosáhla. Správný pravopis, tisíc výjimek, časování sloves v časech, které se v ústním projevu ani nepoužívají, rozbor fonémů a jejich přesná výslovnost, etymologie slov, psaní argumentačních textů a disertací,... to vše často považujeme za nutné zlo ke zkouškám, které v životě nikdy nebudeme potřebovat. Ale opak je pravdou. Všechno, co jsem se během svého studia naučila, jsem využila. Perfektní znalost akademického jazyka považuji za nutnost k tomu, abych studentům mohla předat přesně to, co potřebují, a dělat rozdíl mezi tím, když se připravují k mezinárodním zkouškám nebo se chtějí jen domluvit francouzsky na dovolené.